Privacy verklaring

woensdag 1 april 2015

Insects - Natures Journey

Er moesten een paar insecten geappliceerd worden, ... als eerste kwam er de libelle.

I had to applique a few insects, first there was the dragonfly.


Daarna was het de beurt aan de bij en het lieveheersbeestje, ik heb een nieuw soort uitgevonden, namelijk de rose uitvoering ;-)

Then there came the bee and ladybug, I found a new species, namely the pink version ;-)


En als laatste was de vlinder aan de beurt met zijn gespikkelde vleugels.

And the last one was the butterfly with his wings full of little dots.


Er moesten ook rondjes en vierkantjes geborduurd worden met de festonsteek, maar ik ben geen liefhebber van de festonsteek. Ik vind het gewoon geen fijne steek om te maken. Waar ik wel van hou zijn kruissteekjes en dus heb ik de festonsteek vervangen door kleine kruissteekjes.

I also had to embroider circles and squares with the blanket stitch, but I do not like the blanket stitch. I just don't like to embroider that stitch. What I do like is making cross stitches, so instead of the blanket stitch, I made little cross stitches.



Als laatste moest er nog een vaas geappliceerd worden. Om de vaas een beetje op te fleuren heb ik er nog een kantje op vastgezet.

The last thing I had to do was applique the vase. To brighten up the vase I attached a piece of lace.


En toen was het middenstuk helemaal af. Ik vind hem zelf wel leuk geworden, wat een opluchting is, want stel je voor dat dit niet zo was. Nu kan ik verder met de volgende rand.

And then the middle piece was finished. I do like how it is turned out, which is a relief, because can you imagine if I didn't. Now I can start with the next border.



18 opmerkingen:

quiltingmieke zei

Piep ik vind het blok helemaal super hoor, knap en fijn dat je er dingen van jezelf in verwerkt, maakt hem helemaal van jou knufje mieke

Judith zei

Echt helemaal super leuk!

Anoniem zei

Wat een leuk middenstuk!! Ik vind het een heel leuk idee., de kruissteek! Ik ben ook geen fan van de appl.steek.
Ben benieuwd naar het vervolg!! Groeten Mineke

Floor zei

Heel mooi geworden dit middenstuk, dat kantje om de vaas maakt het helemaal af, een leuk idee. Nu lekker verder met de rand er omheen.
Veel succes!

Joyce zei

Hartstikke leuk! Kan me voorstellen dat het een plezier is om hier aan te werken :-)

Patti zei

So very beautiful! I love it! Is it your own design?
Blessings, Patti

marianne zei

MOOI,MOOI,MOOI.!!!

Sis Voorn zei

Toppie geworden !

Marion van de Sande zei

Ik vind hem heel erg mooi geworden, lekker primitief, mooie vormen en kleuren!

Ineke zei

Prachtig!!!

Truus zei

Mooi middenstuk Carin en leuk dat kantje op de vaas.
Je header vind ik niet zo leuk-heb je geen zonnetje dan houdt dit hagel- en stormweer misschien ook op! (lol)
veel plezier met je quilt
groetjes,Truus uit Drenthe

Marilyn zei

Too cute!
Marilyn

Deb R zei

this is gorgeous, lve the colours!

leonie zei

Mooi zeg!!

Julie zei

So beautiful, I love to see your creations come to life.

Chookyblue...... zei

your quilt is coming along so well...........love the crosses around the edge too...........great idea..........

Dineke zei

Wat een mooi begin Carin. ik wil ook zo graag zoiets beginnen, maar dan met fellere kleuren. Moet alleen van mezelf eerst iets afmaken.

Karen - Quilts...etc. zei

I love how you added lace and insects to the applique - well done!